Periodontologia

Periodontologia to dziedzina stomatologii, zajmująca się chorobami przyzębia, czyli dziąseł i kości otaczających ząb.

Zdrowe dziąsła – zdrowe zęby

Zdrowe zęby to nie tylko zęby bez próchnicy. Chorować mogą również dziąsła i kości otaczające ząb. Najczęstsze dolegliwości ze strony przyzębia to krwawienie  z dziąseł, odsłanianie szyjek zębowych, obrzęk i ból  dziąseł, a także rozchwianie zębów.  Choroby przyzębia mogą być spowodowane między innymi przez czynniki miejscowe, takie jak: zaniedbania, związane z brakiem higieny jamy ustnej, zgrzytanie zębami, a także przez nieprawidłowo założone wypełnienie czy przez nieprawidłowe uzupełnienie protetyczne bądź jego brak. Do czynników ogólnych, które moga wywołać choroby przyzębia należy palenie papierosów, stres, niedobory witamin, cukrzyca, zaburzenia hormonalne oraz niewłaściwe odżywianie. Warto podkreślić, że chorobę przyzębia może wywołać również stosowanie zbyt twardej szczoteczki do zębów, zwłaszcza w połączeniu z nieprawidłową techniką szczotkowania.

Co powinno nas zaniepokoić?

Choroby przyzębia mogą pojawić się nagle. Jeżeli w czasie pomiędzy regularnymi wizytami u dentysty zaobserwujesz u siebie krwawienie z dziąseł, obrzęk czy rozchwianie zębów, wówczas jak najszybciej skonsultuj się ze swoim stomatologiem. Szybkie podjęcie leczenia jest wskazane, aby nie dopuścić do nasilenia się problemów. Bardzo ważna jest prawidłowa technika szczotkowania zębów, aby nie dopuścić do podrażnienia dziąseł. Jeżeli nie wiesz, czy robisz to dobrze, wówczas poproś swojego dentystę o instruktaż. Warto również poprosić o polecenie odpowiedniej pasty do zębów, która ułatwi ci utrzymanie higieny jamy ustnej.

Nasze honorarium: 450 – 1600 zł.