Jak przebiega leczenie implantologiczne?

Przebieg leczenia implantologicznego jest dość czasochłonny i wymaga zaangażowania zarówno ze strony lekarza, jak i ze strony pacjenta. Niezbędne jest również duże doświadczenie stomatologa, zajmującego się implantologią. Po niezbędnej diagnostyce i wykluczeniu wszystkich przeciwwskazań do zabiegu można rozpocząć właściwe leczenie.

Wszystko zaczyna się od wszczepienia implantu, czyli niewielkiego, najczęściej tytanowego, wkrętu w kość żuchwy lub szczęki. Implant będzie w przyszłości pełnił rolę korzenia nowego zęba. Po wszczepieniu implantu rozpoczyna się proces gojenia i zrastania się implantu z kością (osteointegracja). To czas, w którym szczególnie trzeba dbać o higienę jamy ustnej i przestrzegać szczegółowych zaleceń lekarza.

Po zrośnięciu się implantu z kością przechodzi się do procesu założenia korony protetycznej, która stanie się naszym nowym, z wyglądu naturalnym i zdrowym zębem. Co więcej, ponad 97 procent implantów nie tylko bez problemu przyjmuje się, ale nie wymaga żadnych poprawek przez wiele, wiele lat.

Proces gojenia się dziąseł po wszczepieniu implantu trwa około dwóch tygodni, a osteointegracja to od trzech do sześciu miesięcy. Lekarz zaproponuje metody postępowania w czasie gojenia się dziąseł – może zaordynować także środki przeciwbólowe, choć dolegliwości zazwyczaj nie są tak uciążliwe, by stosować silne farmaceutyki.