Nie lekceważ krwawiących dziąseł

Nie lekceważ krwawiących dziąseł

Krwawienie dziąseł jest objawem, że w naszej jamie ustnej dzieje się coś złego. Najczęściej przyczyną takiego stanu rzeczy jest nieprawidłowa higiena jamy ustnej i choroby przyzębia, które występują na skutek zaniedbań.

Przyczyny krwawienia z dziąseł

Najczęstszą przyczyną występowania krwawienia z dziąseł są choroby przyzębia. Jednak nie jest to jedyna przyczyny. Inne to anemia, niedobory witamin lub cukrzyca, więc po wykluczeniu chorób przyzębia warto skonsultować się także z lekarzem ogólnym, jeżeli krwawienia nie ustąpią. Problemy z dziąsłami często mogą występować u diabetyków, którzy ze względu na chorobę są także  bardziej narażeni na występowanie pleśniawek i zakażeń grzybiczych w obrębie jamy ustnej. U cukrzyków choroby jamy ustnej mogą często nawracać.

Paradontoza

Nieprawidłowa higiena jamy ustnej i nadmierne odkładanie się kamienia nazębnego mogą powodować stan zapalny, który prowadzi do recesji dziąseł. Nieleczone choroby przyzębia mogą powodować do rozchwiania się zębów. Dlatego tak ważne są regularne kontrole u stomatologa, które powinny odbywać się co najmniej dwa razy w roku. W czasie wizyt kontrolnych warto wykonać skaling i piaskowanie, które pozwolą na usunięcie nagromadzonego kamienia nazębnego.

Zadbaj o zdrowie jamy ustnej

By nie dopuścić do krwawienia dziąseł, należy pamiętać o regularnej higienie jamy ustnej. Przede wszystkim należy wymienić szczoteczkę na miękką i stosować technikę wymiatającą, zamiast szorowania zębów. Dwa razy w roku stan uzębienia należy skonsultować ze stomatologiem i poprosić o usunięcie zalegającego kamienia nazębnego. Dla zdrowia zębów warto także unikać nadmiernej ilości cukru, a zwłaszcza słodyczy, które oblepiają zęby.