Strach przed dentystą

Strach przed dentystą

U wielu osób strach przed dentystą jest na tyle paraliżujący, że pomimo świadomości konsekwencji, unikają oni wizyt u stomatologa. Dolegliwość ta zwana jest dentofobią. Czy jednak dentofobię można pokonać?

Wybierz odpowiedniego dentystę

Właściwy dentysta potrafi wiele zdziałać, wiedząc, że jego pacjent boryka się z dentofobią. Dlatego popytaj znajomych o rekomendację lub też poszukaj informacji na temat wybranego stomatologa w internecie. Umów się na pierwszą wizytę kontrolną. Koniecznie poinformuj już w momencie rezerwacji wizyty, że cierpisz na dentofobię. Dzięki temu dentysta będzie mógł zarezerwować więcej czasu. Dobry dentysta wytłumaczy ci wszystko co robi, aby rozproszyć twoje lęki i będzie cierpliwy.

Skorzystaj z nowoczesnych technologii leczenia

Jeżeli powodem twojej dentofobii jest strach przed bólem, możesz wybrać jedną z wielu metod przeciwbólowych. Dzięki rozwojowi stomatologii możesz skorzystać z bezbolesnego leczenia próchnicy piaskarką abrazyjną, z sedacji wziewnej czy z znieczulenia komputerowego. Wizyta u dentysty wcale nie musi kojarzyć się z bólem. Szukając stomatologa, wybieraj gabinet, w którym możliwe będzie skorzystanie z tych rozwiązań. Niektóre kliniki pacjentom z dentofobią oferują nawet leczenie zębów w znieczuleniu ogólnym, które jednak wymaga obecności anestezjologa na sali zabiegowej.

Pacjenci borykający się z dentofobią często mają zaniedbane zęby, nawet jeżeli dokładają starań, by codziennie dbać o higienę jamy ustnej. Wieloletnie zaniedbania i brak kontroli stomatologa mogą spowodować konieczność leczenia kanałowego zębów, a w wielu wypadkach także ekstrakcji zęba.