Wskazania dla pacjentów po leczeniu implantologicznym

Wskazania dla pacjentów po leczeniu implantologicznym

Po zabiegu

Bezpośrednio po wszczepieniu implantu okolica zabiegu może być opuchnięta, jednak obrzęk nie powinien się utrzymywać dłużej niż dwa-trzy dni. Towarzyszyć mu może obrzmienie, a także bóle pooperacyjne. Stomatolog wykonujący implantację zaleci zimne okłady,  a także zaordynuje leki przeciwbólowe i przeciwobrzękowe. Warto pamiętać o tym, że jeżeli coś budzi nasze objawy w tym okresie, wówczas należy skontaktować się ze stomatologiem.

W czasie gojenia się

W czasie dwóch tygodni po zabiegu nie należy pić gorących napojów, a także należy odstawić w tym czasie napoje alkoholowe oraz papierosy. W okresie gojenia się należy unikać twardych potraw, a zwłaszcza gryzienia i żucia w okolicy wszczepionego implantu. Po posiłkach usta należy przepłukać letnią wodą. Dodatkowo parę razy w ciągu dnia należy płukać jamę ustną odkażającą płukanką. Przez dwa tygodnie po zabiegu należy ograniczyć wysiłek fizyczny, a także unikać korzystania z sauny czy kąpieli słonecznych. Należy również możliwie mało mówić. Najczęściej po okresie dwóch tygodni odbywa się wizyta kontrolna, w czasie której zdejmowane są szwy.

Po zakończeniu się procesu integracji implantu z kością, co trwa od 3 do 6 miesięcy następuje zamiana śruby zamykającej na śrubę gojącą, a następnie po upływie dwóch tygodni następują prace protetyczne polegające na osadzeniu korony, mostu czy protezy na implancie. W zależności od tego, jakie rozwiązanie zostanie zastosowane etap ten może potrwać nawet do sześciu tygodni.

Po leczeniu implantologicznym bardzo ważna jest prawidłowa higiena jamy ustnej, dlatego warto poprosić lekarza o wskazówki. Należy pamiętać o codziennym szczotkowaniu zębów, stosowaniu płukanek, a także o regularnych kontrolach u stomatologa.