Implanty

Czemu warto rozważyć wszczepianie implantów zębowych?

Podstawowym zadaniem stomatologów jest utrzymanie u pacjenta naturalnego uzębienia, jednak w niektórych przypadkach najlepszym rozwiązaniem okazuje się usunięcie zęba. Jeżeli wystąpiła taka konieczność, warto jak najszybciej pomyśleć o uzupełnieniu luki w uzębieniu. Warto też wiedzieć, że nawet dopiero planując usunięcie zęba, można od razu zdecydować się na połączenie ekstrakcji z założeniem implantu.

Choć rzadko o tym myślimy, braki w uzębieniu mają bardzo duży wpływ na przyszłą kondycję naszych zębów i dziąseł. Pełne, równe i lśniące zęby dodają także pewności siebie, a psychika pacjenta zdecydowanie na tym korzysta. O zdrowe i ładne zęby chętniej i skrupulatniej się dba, zatem już na tym etapie można stwierdzić, że implanty niosą ze sobą dużo korzyści.

Współczesna implantologia dzięki rozwojowi technologii oferuje takie implanty, że na pierwszy rzut oka nie można ich rozróżnić od naturalnych zębów. W niektórych przypadkach na implantach zakłada się również uzupełnienia protetyczne.

Co nam grozi w przypadku utraty zęba lub kilku zębów?

Gdy tracimy ząb rozpoczyna się cichy, ale bardzo przykry w skutkach proces zanikania tkanek, który prowadzi w efekcie do zapadania się dziąseł i kości. Zmiany te spowodują, że w ciągu zaledwie kilku lat po ekstrakcji, żeby obok luki pozębowej zaczną zmieniać swoje ustawienie – wychylać się i przekrzywiać. Proces ten będzie postępował, a w kolejnych miesiącach pojawić się mogą szpary między wszystkimi zębami w łuku. Tego typu nierówności i wolne przestrzenie mogą spowodować odkładanie się resztek pokarmu, a to już prosta droga do kolejnych schorzeń – próchnicy i paradontozy.

Czym są implanty?

Implanty to niewielkie śrubki, wykonane z tytanu, które umieszczane są w kości szczęki lub żuchwy. Spełniają one funkcje korzenia zęba i stanowią element, do którego mocuje się później koronę ceramiczną lub porcelanową. Do implantów można także przymocować protezę lub most, jeżeli braki w uzębieniu są większe. Implanty zębowe spełniają wszystkie funkcje zęba, jednocześnie wyglądając bardzo naturalnie. Implanty zębowe mogą dobrze funkcjonować przez wiele lat, dzięki czemu stanowią dobre rozwiązanie na uzupełnienie brakujących zębów.

Czy są przeciwwskazania do wszczepiania implantów?

Nie każdy pacjent kwalifikuje się do zabiegu, a rolą stomatologa jest przeprowadzenie dokładnego wywiadu. Do schorzeń wykluczających implantację należą między innymi problemy z krzepliwością krwi, utrudniająca gojenie się ran cukrzyca, padaczka, osteoporoza, AIDS, choroba alkoholowa czy poważne choroby zębów i błon śluzowych jamy ustnej.

Przeciwwskazaniem jest także ciąża lub zbyt młody wiek pacjenta. Z zasady nie wszczepia się implantów młodszym pacjentom, którzy są jeszcze w fazie rozwoju kości szczęki i żuchwy.

Nasze honorarium: 3500 – 4500 zł.